TULEVIA TAPAHTUMIA

Kellomuseo.pakattu.jpgSuomen Kellomuseo järjestää kaksi tunnistuspäivää: Wanhojen Korujen Päivä WeeGeellä ja Aika Päivä Ekta museolla Tammisaaressa.

24.3. klo 12-15

Wanhojen Korujen Päivä, Näyttelykeskus WeeGee

Löytyykö sinulta aarteita kaapin ja korulippaan kätköistä?
Koru- ja jalometallialan asiantuntijat tunnistavat asiakkaiden koruja ja jalometalliesineitä. Samalla pääsee myös tutustumaan jalometallien leimauskäytäntöön ja hoitoon. Pääpainona vanhemmat suomalaiset korut ja esineet, max. n. 10 esinettä / hlö. Tapahtuma on osa Suomalainen Koru -näyttelyn ohjelmistoa.

Facebook: https://www.facebook.com/events/1094113617398542/

Yhteistyössä:Suomen Kultaseppien Liitto, Leimat.fi, Monimetalli Oy, Näyttelykeskus WeeGee.

Lisätietoja tapahtumasta: Amanuenssi Laura Kokki, 09-8163 0520, laura.kokki@kellomuseo.fi

25.3. klo 11-17.00

Aika Päivä Ekta museolla

Suomessa siirretään kellot jälleen kesäaikaan sunnuntaina 25.3.2018. Espoossa sijaitsevassa Suomen Kellomuseossa on perinteisesti vietetty Aika Päivää muistuttamaan kesäajan alkamisesta ja talviajan päättymisestä. EKTA museon ja Suomen Kellomuseo järjestävät tämän kevään Aika Päivä tapahtuman yhteistyönä Tammisaaressa.

Yleisöllä on mahdollisuus tuoda omia vanhoja kellojaan museoon arvioitaviksi. Kelloarviointeja tekevät Suomen Kellomuseon kellohistorian asiantuntija Veikko Ahoniemi sekä kello-ja kultaseppä Jan Roos.
He kertovat kellojen historiasta ja antavat tietoja niiden iästä, materiaaleista sekä valmistajasta. Suuremmista kelloista voi ottaa mukaan valokuvan. Hintatietoja kelloista ei kuitenkaan anneta. Kelloarvioinnit ovat maksuttomia.

Facebook: https://www.facebook.com/events/201807433905620/

Päivän kunniaksi EKTA:n porvaristalo eli kelloseppä Anders Blomqvistin koti ja työhuone ovat myös avoinna.

Lisätietoja tapahtumasta: Museoapulainen Katja Riski, EKTA museo p. 019-2892512, email: katja.riski@raasepori.fi ja Museonjohtaja Mikko Kero, Suomen Kellomuseo p. 09-81630521, email: mikko.kero@kellomuseo.fi