Hyödyllisiä linkkejä

Suomen Kellomuseo

Suomen Kellomuseo on Pohjoismaiden ainut kellojen ja ajan mittaamisen historiaan erikoistunut museo. Museon kokoelmat ovat saaneet alkunsa vuodesta 1944, jolloin Kelloseppäkoulu perustettiin Lahteen. Koulun opettajat ryhtyivät keräämään kellokokoelmaa koululle ja kelloteknillisen museon perustamisesta keskusteltiin jo silloin. Kokoelma oli alunperin tarkoitettu koulun opetuskokoelmaksi

Kelloseppäkoulu

Kelloseppäkoulu on yksityinen ammattioppilaitos, jota ylläpitää Kellosepäntaidon Edistämissäätiö. Kelloseppäkoulun kolmen vuoden koulutusohjelmista valmistuu kelloseppiä ja mikromekaanikkoja.
Kelloseppä on ajan ammattilainen. Mikromekaanikko on modernin teknologian kädentaitaja.

Suomen kultaseppienliitto

Suomen kultaseppien liitto on laaja-alainen jalometallialan palvelu- ja toimialajärjestö. Liittoon voivat kuulua kulta- ja hopeasepät, korumuotoilijat, alan opiskelijat sekä jalometallien valmistus, tukku- ja vähittäiskauppaa harjoittavat yritykset. Liiton jäseninä ovat myös Suomen Hopeasepät ry ja Suomen Gemmologinen seura ry.

Maahantuojia

Antiikkiliike Kiertokaluste

Turku. Antiikkitavaroita, huonekaluja, design-esineitä, kelloja, koruja ja paljon muuta!

Gravox Oy

Helsinki. Gravox Oy tuo maahan,  myy, markkinoi ja toimittaa laadukkaita kaiverrus-,  merkkaus-, laserkoneita sekä merkkaus- ja  kaiverrustarvikkeita.

J & H Ahosola

Sastamala. Kulta- ja hopeatuotteiden tukkuliike.

Kultakeskus Oy

Hämeenlinna. Pohjoismaiden johtava jalometallialan yritys. Valmistus – maahantuonti – tukkuliike – myymälät

MS Opaste & Kaiverrus Oy

Sastamala. Opaste ja Kaiverruspalvelu on erikoistunut erilaisten kaiverrusmateriaalien- ja levyjen valmistukseen.

Oy Perkko

Helsinki, Turku. Laatukellojen ja -korujen sekä toimistotekniikan maahantuoja.

PKP-Trading Oy

Vieremä. Palkinnot, Pokaalit, Figurat ja Mitalit kaiverruksella tai ilman.

Remmitalo Virolainen Oy

Tampere. Kellorannekkeet, varaosat ja työkalut. Hopea- ja teräskoruja.

Muita hyödyllisiä linkkejä

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes