Tyyliniekka lanseerasi Watch Award 2020 gaalan

Suomalaista kelloalan osaamista on tunnustettu maailmalla erilaisissa kilpailuissa ja gaaloissa jo vuosia. Osaamista meillä on pieneen maahan verrattain paljon. Pitkän kellosepäntaidon perinteet uhkaavat loppua koulutusrahan puutteeseen, kun valtio ei vieläkään tunnusta alamme tarpeellisuutta. Eikä koulutus pelkästään painotu kellosepän alaan, vaan myös mikromekaniikan ja erikoismyyjien koulutukseen. Työllistyminen tästä yhdestä oppilaitoksesta on erinomaista luokkaa ja murto-osa valitsee muun alan kuin mihin on itsensä kouluttanut.

Muutaman vuoden taustatyön jälkeen on Matti Airaksinen (Tyyliniekka) päättänyt ryhtyä toimeen alan näkyvyyden puolesta. Tyyliniekka on lanseerannut Watch Award 2020 gaalan, missä alalla työskentelevät ammattilaiset, yritykset ja kellomallit saavat niille ansaitun kiitoksen.

Kelloseppäliitto on lähtenyt mukaan tämän gaalan järjestämiseen ja toivomme tälle tapahtumalle pitkän ajan perinnettä. Ajoitus on nyt mitä parhain, kun koulutuksen puolesta on taisteltu kovaan ääneen. Positiivisen näkyvyyden kautta on ilo palkita alan osaamista.

Ensimmäinen gaala lähetys järjestetään virtuaalisesti Courtyard by Marriott Tampere Cityn tiloista YouTube-kanavan kautta keskiviikkona 24.2.2021 klo19. Ilmoittautuminen mukaan lähetykseen löytyy esim. Facebook tapahtumakalenterista. Valitsijaraati on valinnut ehdokkaat viiteen eri kategoriaan ja jokainen voi käydä äänestämässä omia ehdokkaita osoitteessa www.tyyliniekka.fi

Eri kategoriat ovat: vuoden kelloteko, vuoden kelloammattilainen, vuoden yritys, vuoden kello ja vuoden kellomallisto. Joka päivä alkaen 22.1 tulee uusi kategoria äänestykseen ja äänestää voi 14.2 asti.

On aika pitää itsestä meteliä ja olla ylpeä omasta ammatistaan ja ammattitaidosta. Tuodaan se kaikkien tietoisuuteen, yhdessä.